– Saltlakrits i kombination med choklad har sedan länge varit en favorit bland lakritsälskarna. Det känns roligt att äntligen kunna erbjuda konsumenten en större version av Plopp med salt lakrits som sedan tidigare finns i lösviktshyllan. Det salta och söta i kombination är en sann fullträff, säger Charlotte Hansson, Senior Brand Manager. Samtidigt lanserar vi Plopp Fresh Mint, en riktig pangkombo där mintfyllningen ger en fräsch ton till mjölkchokladen.
Plopp Salty Licorice 80 gram och Plopp Fresh Mint 80 gram lanseras officiellt i vecka 36. Chokladkakorna kommer då att säljas i de flesta butiker inom service- och dagligvaruhandeln.
Ny design och kommunikation
Plopps nya kommunikationsplattform ”Njut lite längre” sätter Plopps krämighet i centrum.
– Vi vet att konsumenten älskar vår krämiga chokladkaka och ser Plopp som ett yngre och mer levande varumärke. Under våren har vi gjort en designuppdatering och idag bjuder Plopp konsumenterna på ett leende när de kommer fram till chokladhyllan. Alla vet att ett leende kan göra stor skillnad och vem är bättre att bjuda på just det än Plopp?, avslutar Charlotte.
Mer information
Vill du veta mer om Plopp Salty Licorice och Plopp Fresh Mint är du välkommen att höra av dig till Charlotte Hansson, Senior Brand Manager på Cloetta, via e-mail charlotte.hansson@cloetta.se.
Augusti 2022