När nöjesparken Liseberg öppnar för säsongen på lördag den 23 april, kan besökarna uppleva sann körglädje tillsammans med Ahlgrens bilar. Den klassiska åkattraktionen Radiobilarna har fått ett nytt utseende, och de krocksäkra radiobilarna syns nu i Ahlgrens bilars välkända färger. Grön, vit eller rosa – valet är ditt!
– Ahlgrens bilar Original är Sveriges mest köpta godispåse och en mycket älskad produkt. Det känns därför jätteroligt att nu kunna ge konsumenterna möjlighet att inte bara äta utan även köra sin favoritbil på Liseberg, säger Clara Salomon, Senior Brand Manager på Cloetta.
– Samarbetet med Ahlgrens bilar är ett utmärkt exempel på hur vi med hjälp av våra varumärkespartners kan förhöja gästernas upplevelse i parken, på ett kul och kreativt sätt, säger Anna Zetterberg, ansvarig för varumärkessamarbeten på Liseberg.
Varmt välkommen på lördag – förutom att Radiobilarna kommer att invigas är Ahlgrens bilar på plats och bjuder på godis!
Sommarens roligaste kampanj – vinn en heldag på Liseberg
Ahlgrens bilar och Liseberg står tillsammans för sommarens roligaste kampanj, där du som tävlar bland annat kan vinna en heldag på Liseberg. Håll utkik i din butik och i Ahlgrens bilars sociala medier!
Mer information
Vill du veta mer om Ahlgrens bilar är du välkommen att höra av dig till Clara Salomon, Senior Brand Manager på Cloetta, via e-mail clara.salomon@cloetta.se.
April 2021