Nutisal introducerar nu en ny produktlinje som är smaksatt med naturliga råvaror som till exempel chilifrukter, basilika och lönnsirap och har en unik kombination av smaker som utvecklats specifikt för Nutisal. Rostningen görs över öppen eld utan olja – ett arv som har varit med oss i generationer – vilket ger nötterna en unik smak och textur. Rostningsnivån väljs omsorgsfullt beroende av råvarorna, vilket också tydligt kommuniceras på förpackningen. De nya påsarna erbjuder en bred smakpalett med allt från balanserad sötma till sälta och rökig hetta.
– Nutisals produkter är snacks gjorda för att överraska och det som skiljer Nutisal från andra varumärken är de distinkta smakerna, texturerna och blandningarna. Vi inspireras av spännande globala smaktrender och själva blandningen av olika nötter och att hitta den exakt rätta mängden av kryddor är ett hantverk i sig. Därtill är torrostningen av våra nötter oumbärlig för kvaliteten, crunchen och den goda smaken, säger Fia Rasmusson, Brand Manager Cloetta.
Lanseringen av den nya produktlinjen stärker Nutisals nya varumärkesidentitet och förpackningsdesign som började rullas ut under våren 2021. Den nya identiteten syftar till att än tydligare uttrycka Nutisals outtröttliga sökande efter nya smakupplevelser. Nutisals produkter är till för de som förväntar sig lite mer och vare sig de vill njuta av nötter med vänner, på egen hand eller på språng så är Nutisal alltid rätt val av snacks.
Nutisals nya nötpåsar lanseras vecka 33 i service- och trafikbutiker.
Nutisal. Expect more flavor.
Mer information
Vill du veta mer om Nutisals nya nötmixer är du välkommen att höra av dig till Fia Rasmusson, Brand Manager på Cloetta, via e-mail fia.rasmusson@cloetta.se.
Augusti 2021