– Vi upprepar nu succén från tidigare år och låter Kexchoklad Original få en tillfällig design där logotypen byts ut mot budskapen ”Grymt jobbat!”, ”Heja Heja!”, ”Starkt kämpat!” och ”Vilken hjälte!” i det välbekanta Kexchokladrutiga mönstret, berättar Marie Schelin, Senior Brand Manager på Cloetta.
– Kexchoklad är ett varumärke som ligger det svenska folket varmt om hjärtat, och vi tror att det i dessa tider finns många som vill passa på att tacka, uppmuntra eller bara sprida lite positiv energi till någon i sin närhet med Kexchoklad som avsändare, fortsätter Marie. Och så har vi ju både fotbolls-EM och sommar-OS att se fram emot!
Kexchoklad med ny design beräknas dyka upp i början av juni, så håll utkik i din butik!
Mer information
Vill du veta mer om Kexchoklads budskapskampanj är du välkommen att höra av dig till Marie Schelin, Senior Brand Manager på Cloetta, via e-mail marie.schelin1@cloetta.se.
Maj 2021